پولیپ بینی

به توده ای نرم ، بدون درد وغیرسرطانی که در مسیر سینوس های بینی قرار دارد ، پولیپ بینی گفته می شود. پولیپ های بینی می توانند کوچک باشند و هیچ گونه علائمی نشان ندهند در این صورت فرد نمی تواند به وجود آن ها پی ببرد اما پولیپ های بزرگ تر ، مسیر تنفسی را مسدود می کنند و اختلالاتی در تنفس فرد به وجود می آورند.

دلیل ایجاد پولیپ بینی می تواند عفونت ها و التهاب های مزمن داخل بینی باشد .

در هر فردی امکان دارد پوليپ بینی به وجود بیاید و برای از بین بردن آن نیاز به جراحی بینی است ، البته در مواقعی که پولیپ بیني کوچک باشد با دارو نیز می توان آن را درمان کرد که این موضوع نیازمند تشخیص جراح بینی می باشد.

پولیپ بینی

علائم پولیپ بینی

از دست دادن یا کم شدن حس بویایی

آبریزش بینی

گرفتگی مداوم بینی

درد در بینی و نواحی بینی

خرناس کشیدن هنگام خواب

نکته مهم در ارتباط با پولیپ بینی :

اگر پوليپ بیني بزرگ شود و مسیر سینوس ها را مسدود کند ، امکان جمع شدن مایعات در پولیپ ها وجود دارد و منجرب عفونت یا سینوزیت می شود.

اگر عفونت یا سینوزیت به وجود بیاید علائم دیگری چون درد نواحی صورت ، دندان درد ، تب یا بالارفتن حرارت بدن نیز به وجود می آید.

علائم پوليپ بینی شباهت زیادی با علائم سرما خوردگی دارند ولی اگر این علائم شدید و طولانی مدت بودند یا مشکلات جدی تنفسی را در پی داشتند و باعث سردرد شدید شدند حتما به جراح بینی مراجعه کنید تا پولیپ بیني درمان شود .

هزینه عمل پولیپ بینی

برای تعیین قیمت جراحی پوليپ بینی بهتر است به جراح بینی مورد نظر مراجعه کنید و بعد از معاینه ، قیمت دقیق جراحی پولیپ بینی را به شما بگویند.

برای مشاهده بینی های جراحی شده توسط دکتر احمد خاص احمدی ، بهترین جراح بینی ، به اینستاگرام و گالری تصاویر در سایت ایشان مراجعه فرمایید.

دکتر احمد خاص احمدی

جراح و متخصص گوش و گلو و بینی