جراحی درمانی بینی

جراحی درمانی بینی : جراحی بینی همیشه برای زیبایی بینی انجام نمی شود و گاهی نیز اهداف درمانی دارد.

جراحي درماني بيني برای بهبود عملکرد بینی و رفع مشکلات بینی  انجام می شود .

جراحی درمانی بینی را می توان همزمان با جراحی زیبایی بینی نیز انجام داد ولی در جراحی درمانی بینی تمرکز و اولویت جراح بینی رفع مشکل است .

در جراحی زیبایی بینی مشکلات ظاهری بینی مانند بزرگ بودن بینی ، کجی بینی و غیره رفع می شود.

اما جراحي درماني بيني برای رفع مشکلاتی چون پولیپ بینی ، انحراف بینی ، درمان سینوزیت و غیره انجام می شود.

برخی اوقات بیماری های بینی بسیار شدیدتر از مشکلاتی چون پولیپ یا انحراف هستند و نیازمند جراح بینی ماهرتری هستند.

برای انجام جراحی های پیچیده بینی مانند خارج کردن غده یا درمان انحراف شدید بینی جراح بینی باید تخصص لازم را درباره ی نواحی سر و گردن نیز داشته باشد.

بنابراین برای انجام جراحی بینی که منجربه رفع مشکلات بینی می شود باید جراح بینی ماهر و با تجربه ای را انتخاب کنید.

جراحی درمانی بینی

نکاتی درباره ی جراحی درمانی بینی

تشخیص بیماری های بینی کمی دشوار است زیرا برخی از بیماری ها علائم دارند ولی برخی دیگر علائمی ندارند و ناگهان پیشرفت شدید بیماری مشاهده می شود.

تشخیص بیماری های بینی نیاز به مهارت و دانش بالایی دارد به همین دلیل انتخاب یک جراح متخصص حائز اهمیت است .

به طور مثال تشخیص پولیپ های خوش خیم کار دشواری است و فرد باید توسط جراح بینی معاینه شود زیرا در اکثر مواقع هیچ گونه مشکلی برای فرد به وجود نمی آورند.

ولی پولیپ های بدخیم علائمی مانند سرما خوردگی دارند و اگر علائم بیشتر از 10 روز ادامه پیدا کند فرد باید به جراح و متخصص گوش ، حلق ، بینی  مراجعه کند.

همچنین در مواقعی نیز انحراف بینی فقط ظاهر بینی را تحت تاثیر قرار می دهد و مشکلات تنفسی در پی ندارد .

جراحي درماني بيني برای بهبود مشکلات بینی انجام می شود به همین دلیل جراحی باید به گونه ای انجام شود که بیمار پس از جراحی بینی هیچ گونه مشکلی نداشته باشد .

علاوه بر جراحی زیبایی بینی و جراحی درمانی بینی نوع دیگری نیز وجود دارد که به آن جراحی ترمیمی بینی می گویند.

هدف از انجام جراحی ترمیمی بینی رفع مواردی چون کجی بینی بعد از عمل بینی ، افتادگی نوک بینی بعد از جراحی بینی ، اختلال درعملکرد بینی به علت جراحی بینی قبلی و غیره است.

هزینه جراحی درمانی بینی

با توجه به دستمزد جراح بینی و مشکلی که باید رفع شود هزینه تعیین می شود به همین دلیل پس از معاینه فرد هزینه را تعیین می کنند.

دکتر احمد خاص احمدی

جراح و متخصص گوش و گلو و بینی