جراحی بینی کج

جراحی بینی کج

مشکلات گوناگونی مانند پولیپ بینی ، انحراف بینی و کج بودن بینی را می توان با جراحی بینی رفع کرد ، در این مقاله جراحی بینی کج توضیح داده می شود.

کجی نوک بینی نیز با جراحی بینی رفع می شود ومی توان فرم نوک بینی را تغییر داد تا کجی بینی دیگر مشاهده نشود ، شایع ترین دلیل برای کج شدن نوک بینی یا خود بینی ، کج شدن بینی در اثر ضربه است .

جراحی بینی کج

تفاوت کج بودن بینی با انحراف بینی

امکان دارد بینی کج باشد و تیغه آن انحراف نداشته باشد ، به طور مثال بر اثر ضربه ، بینی فرد فرورفتگی پیدا می کند و بافت نرم پوست نیز دچار کجی می شود و اگر به بینی نگاه کنید به نظر کج می رسد.

کج بودن بینی با انحراف بینی متفاوت است ، عمل انحراف تیغه بینی در اصل کج بودن تیغه وسط بینی است که در اکثر مواقع موجب گرفتگی بینی می شود و اگر از پایین بینی به داخل پره های بینی نگاه کنید متوجه خواهید شد که هر دو سوراخ بینی یا یکی از آن ها مسدود شده است که به علت کج بودن تیغه داخل بینی است.

کج شدن بینی بعد از عمل بینی

کج شدن بینی بعد از عمل یا کج شدن نوک بینی بعد از عمل از دیگر عواملی است که با جراحی بینی رفع می شود و بعد از گذشت یک سال از عمل بینی می توان جراحی بینی ترمیمی انجام داد.

انتخاب یک جراح بینی خوب در فرم بینی بعد از جراحی بینی ، عوارض جراحی بینی  و اینکه فرم بینی بعد از مدت زمانی تغییر می کند یا نه خیلی اهمیت دارد ، به همین دلیل با انتخاب یک جراح بینی خوب از عوارض و احتمالات عمل بینی در امان خواهید بود.

جراحی بینی کج

درمان کجی بینی بدون جراحی بینی کج

افرادی که ظاهر بینی شان کج است و ترس از تیغ جراحی دارند به دنبال روش های غیر جراحی برای اصلاح کجی بینی هستند.

این روز ها انجام جراحی بینی توسط لیزر بسیار شنیده می شود ولی جراحی بینی با لیزر امکانپذیر نیست زیرا لیزر قابلیت تراش دادن و فرم دهی استخوان را ندارد .

در اصل بهبود کج بودن بینی تنها با جراحی بینی ممکن است زیرا استخوان های بینی تنها با انجام جراحی ، تغییر شکل می دهند و تغییر شکل آن ها توسط روش های غیر جراحی غیر ممکن است .

برخی از افراد که جراحی بینی انجام داده اند و دچار کج بودن نوک بینی شده اند ، خواستار بهبود کجی نوک بینی بدون جراحی هستند .

اما انجام جراحی ترمیمی بینی بستگی به نظر جراح متخصص بینی دارند بنابراین باید با جراح بینی صحبت کنید تا مشخص گردد ترمیم نوک بینی بدون جراحی امکانپذیر است یا خیر.

در برخی مواقع می توان در مطب جراح بینی و بدون نیاز به بیهوشی ، مشکلات ظاهری بینی جراحی شده را برطرف نمود ولی در اکثریت مواقع انجام جراحی بینی ترمیمی یا ثانویه ارجحیت دارد .

بنابراین برای اصلاح و بهبود دائمی مشکلات ظاهری بینی تنها انجام جراحی زیبایی بینی رضایت بخش است .

جراحی بینی کج

هزینه عمل کجی بینی

قیمت جراحی کج بودن بینی باید بعد از معاینه توسط جراح بینی با توجه به دستمزد جراح بینی ، تجهیزات و وسایل مورد نیاز تعیین گردد.

در مورد انتخاب جراح بینی اولویت اول فرد باید مهارت جراح بینی باشد و به علت کمی ارزان تر بودن قیمت ، سلامتی و زیبایی خود را به خطر نیندازد.

برای مشاهده نمونه کارهای دکتراحمد خاص احمدی به پیج اینستاگرام و گالری تصاویر در سایت ایشان مراجعه فرمایید.

دکتر احمد خاص احمدی
جراح و متخصص گوش و گلو و بینی
جراح سر و گردن – جراح زیبایی و ترمیمی بینی

96 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.